lördag 15 januari 2011

Utfodringskonflikter


Matte: Kom barn, ni ska få möss!
Iller: Mus? Hörde jag mus?! Ge mig!!
Matte: Jaa, lugn nu. Hetsa inte så mycket.
Iller: Geee mig dumma människa! Jag svälter ju här!
Matte: Nu får du ge dig, du har ju hela matskålen full av torrfoder.
Iller: Och?!
Matte: Ja, alltså.. Du kan inte svälta om du har tillgång till mat.
Iller: Ska du ge mig den där jävla musen någon gång?
Matte: Jaja, du behöver bara inte vara så otrevlig.
Iller: Gå dö!
Matte: Fine, ta din mus och stick.

1,5 min senare

Iller: Mus?
Matte: Redan? Du kan ju inte ha hunnit äta upp din på den tiden.
Iller: Skit du i det, ge mig en mus!
Matte: Men de andra ska ju också få en varsin.
Iller: Det är inte mitt problem, ge mig en mus!
Matte: Well, de andra verkar ju inte vilja komma så de får väl dela på den sista..

1,5 min senare

Iller: Mus?
Matte: IGEN?!
Iller: Ja?
Matte: Men.. Du har ju inte ätit de andra två du fått.
Iller: Och?
Matte: Då får du inga fler, du har redan två undanstoppade.
Iller: Nej?
Matte: Eh, jo.
Iller: Inte tillräckligt.
Matte: Jo, du har dubbel ranson din lilla råtta.
Iller: Jag har ju ingen alls!
Matte: Ursäkta?
Iller: Ja, jag är ju helt tomhänt här ju!
Matte: De du gömt, de räknas inte menar du?
Iller: Icke.
Matte: Så du svälter nu igen alltså?
Iller: I allra högsta grad, ge mig en musjävel!
Matte: Skulle du äta den?
Iller: Ja, sen.
Matte: Nej, du får äta upp de du har innan du får någon mer.
Iller: Jag får ju aldrig några möss!
Matte: Men snälla lilla kräk, DU HAR JU FÅTT TVÅ SOM DU INTE ENS GNAGT PÅ!
Iller: Vad har det med saken att göra?
Matte: ......
Iller: Hey, ska du ge mig musen eller ska du fortsätta banka huvudet i väggen? Jag svälter ju här!


2 kommentarer: