onsdag 19 januari 2011

Aviendha got crabs

Nu när jag kom hem möttes jag i dörren av Aviendha som förnärmat utbrast "you gave me crabs!"

Jag försökte då förklara hur det ligger till med den saken:
  1. det är inte "crabs" hon har, det är öronskabb
  2. jag kan inte smitta dem med öronskabb
  3. punkt 2 gör att smittkällan troligtvis är en annan iller i hemmet

Enligt hennes logik så fungerar inte den förklaringen. Phoenix skulle ju faktiskt aldrig göra något sådant mot henne, dels för att de är halvsyskon och dels för att de har en bra relation.

Camaro skulle faktiskt inte heller kunna smitta henne av den enkla anledningen att man ska vara glad om man har en partner, i hans fall tacksam. Hon tvivlar på att han har hjärnceller nog att ens kunna ådra sig crabs, det kräver att man ska träffa någon liksom.

Att hon fått allt om baktassen vägrar hon förstås att erkänna så nu surar hon i tvättkorgen. Otur henne att den ska tömmas idag. Det får bli min lilla hämnd för hennes beskyllningar. Som illerägare får man faktiskt lov att vara lite småsint emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar