torsdag 27 januari 2011

Dykmus

Det var dags för lite aktivering när illrarna började vända upp och ner på allt de kunde finna i hemmet (inklusive mig, enda anledningen till att de inte lyckades var väl att jag väger sisådär 46,6 gånger mer än någon av killarna).

Jag började med godis på en tallrik som flöt runt i en vattenbalja.
Sedan downsizade vi till ett fat.
Efter det minskade vi till en kopp.
Därefter gav jag upp, det var för enkelt och efter att ha plockat upp tappade godisar från baljans botten för femtioelfte gången så fick de helt sonika ligga kvar där på bottnen.

Phoenix som är lite vattenrädd fegade då ur. Han invänder indignerat, han menar att han var mätt men det köper jag faktiskt inte (speciellt eftersom han inte spottade i matskålen när nytt serverades ovanför vattenytan..).

Att Camaro är matfixerad vet vi ju redan, men det är alltid lika roligt att se hurpass långt han är villig att gå för att komma åt sin älskade mat. Eller, som i det här fallet, hur djupt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar