tisdag 18 januari 2011

Skabbmusar

Barnen har sista tiden kliat sig infernaliskt mycket. Nog för att illrar är kliande djur men någon måtta får det faktiskt vara. Det var ju inte alls länge sedan de behandlades för öronskabb och efterkollarna har inte visat något men jag kollade en vända till.

Jodå. Där, längst ut på topzen, låg två skabbdjur under ett flak öronvax. Jag skämtar inte när jag säger att de låg på rygg och lyfte på flaket med benen. De jävlarna styrketränar!

Det är väl inte så konstigt egentligen, dessa borde ju vara skabbdjur v2.0. Föregångarna satt ju och vässade tänder när jag hittade dem. De är inte trevliga i x30 förstoring, skabbdjuren, men de behöver väl ändå inte upprätta ett army camp i ena örat på min iller?

Saneringsplanen är dock sjösatt. Under mycket fnys, ryck och rusk applicerades stronghold. Huruvida matte kommer att skabbehandlas i större utsträckning än illrarna är dock oklart då Aveindha administrerade en ansenlig mängd på matte genom att helt sonika skaka på sig. Jag tror att det var en pik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar