fredag 13 april 2012

Lika bra att be om ursäkt på förhand..

Kära Tant Hanna.

Du är högst värdefull och älskad och jag kan inte med ord be om ursäkt för vad jag nu kommer att utsätta dig för under de kommande 18 dagarna.

Aviendha kommer att anklaga dig för att snåla med grädden. Phoenix kommer att muttra över den respektlöshet han bemöts med, sen kommer han demonstrativt att bita valfri tå i hörnet. Camaro kommer att göra tre saker; säga "...vaaa..?", springa fram och tillbaka alternativt ligga under en byrå och trycka och säga "mat!". Sen bör du räkna med att de bajsar bredvid lådan samtidigt som de hånflinar och att de kommer kasta glåpord över avspärrningen till dina illrar.

Medan jag skriver detta så ligger Aviendha och Camaro förväntansfullt i varsin hängmatta i transportburken och Phoenix har redan två gånger grävt ur betydande delar av kattsanden i lådan i burken. Jag är glad att jag och husse ska åka 11947km bort, då kanske vi inte kommer höra avgrundsvrålet när vår illervakt sliter av sig håret och dunkar huvudet i väggen. Kanske.

Tant, jag står härmed i evig skuld till dig. Jag vet inte hur jag ska kunna betala igen detta, spontant så känner jag att min förstfödde och en njure inte riktigt räcker till.

We owe you, big time.



Matte och husse åker härmed till thai-landet och eftersom sekreteraren rymmer så blir det bloggtorka tills sekreteraren kommer hem och kan uppfylla sina plikter igen.

1 kommentar:

  1. Här snålas inte på någon grädde, oh no. Vi har faktiskt fetgrädde om det är så..

    SvaraRadera