torsdag 3 mars 2011

Too much pip från pipisarna

Idag har jag mycket pedagogiskt förklarat för illrarna hur minkar bor och hintat om att de kan få prova själva på obestämd framtid om de inte håller sig i skinnet.

Så kan det gå när matte blir övertraumatiserad för illrarnas skull.
Jag skulle nämligen hämta 5000 döda dagsgamla kycklingar fördelade på 6 sopsäckar. Problemet var bara att 4994 av dem var döda, resterande pep lite för mycket för att vara i dött skick. Det föll då på vår lott att gräva fram de levande kycklingarna bland de döda artfränderna och avliva dem.

Det hamnar på listan: skit som du aldrig hade behövt befatta dig med om du bara gav fan i att hålla iller som husdjur. Den börjar bli lång den där listan.

2 kommentarer:

  1. Jag hade blivit traumatiserad för livet. Fy satan! Funderar på att göra vegetarianer av mina nu.
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tanken har föresvävat mig med! Majs och morötter skulle inte kunna traumatisera en på samma nivå känner jag..

    SvaraRadera