fredag 30 september 2011

The return of the Quetzalcoatlus

Idag hade vi en situation. En pälsbeklädd menade att det var ett rent attentat, jag vill mena att det var mer av en händelse. Men vi lämnar dessa tvetydigheter därhän och går vidare till nya.

Camaro ligger i en puff nedanför ett fönster. I ögonvrån ser jag att något närmar sig rutan - snabbt. Detta uppmärksammas även av Camaro och han ska just till att fly när föremålet kraschar in i rutan. Smällen får det arma djuret att flyga ur puffen som om han hade en missil i akterdelen.

Vad som egentligen hände går dock isär:

Camaro: [gömmer sig under byrån] SÅG DU DET DÄR?!
Matte: Ja, det såg -
Camaro: Det var en Quetzalcoatlus!*
Matte: Njae alltså...
Camaro: Var det visst ju!
Matte: Nej, de är utdöda sedan 65 miljoner år och -
Camaro: Okej då. Men det var faktiskt en kungsörn!
Matte: Nu får du ge dig, jag såg -
Camaro: Den ville döööda mig!
Matte: Nej, den -
Camaro: DÖÖÖDA!
Matte: [suck]
Camaro: Jag vägrar komma fram sålänge kungsörnar vill äta mig!
Matte: Men det var ingen kungsörn! Snarare en sparvhök.
Camaro: Inte!
Matte: Joho, jag såg den ju.
Camaro: Nä!
Matte: Gjorde jag visst, men jag förstår att du missade den då du pep iväg under byrån
Camaro: Gjorde jag inte alls det!
Matte: Kom fram då
Camaro: [......]
Matte: Va?
Camaro: Okej då, men det var en muterad, skitstor sparvhök!
Matte: Vi säger väl det då.
Camaro: Du matte, säg inget till de andra är du snäll...

* Quetzalcoatlus - en flygödla, tillika den största flygande varelsen någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar