tisdag 19 april 2011

Plantvård - ferret style

Idag har det förekommit en del fysiska aktiviteter i hemmet medan matte var borta. Det har praktiserats höjdhopp, längdhopp och omplantering. Man kan inte säga annat än att de har en enorm initiativtagningsförmåga.



Det var nästan som om hela operationen var planerad; när jag klev in genom dörren hade jag med mig två nya blomkrukor. 3 av 4 krukor i fönstret hade påpassligt gått sönder, en av plantorna gick inte ens att rädda med avancerad HLR. Alltså hade jag fulltaligt med krukor och kunde bara skotta i jord och planta så var det klart.

Synd bara att de nya krukorna var avsedda för de kruklösa plantorna på diskbänken och att jag planterade om de fönsterboende igår. Jag vet inte alls hur de ställer sig till dagens burdusa hantering, jag har mina misstankar om att minst en av dem kommer avlida till följd av traumat.

Illrarna hävdar att det är mitt fel; hade "rätt" blommor stått där så hade det blivit jättebra. Och plastkrukor ska vara ytterst praktiska har de hört.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar