onsdag 20 april 2011

Företagsamhet är en dygd

Matte: Vad i [valfritt kraftuttryck]!
Iller: Vad?
Matte: Mina glasögon, vad har ni gjort?!
Iller: Nu förstår jag ingenting alls
Matte: Satans pestråttor! Låt bli mina saker!
Iller: Du använder ju dem inte
Matte: Har ingen betydelse, dessutom är det lite svårt nu när ni ätit upp kritiska delar
Iller: Du måste ju hålla ordning på dina saker!
Matte: De låg på behörigt avstånd!
Iller: Jag kom åt dem
Matte: För att du klättrade och hoppade där du inte får vara!
Iller: Om jag rent fysiskt KAN komma åt saker så MÅSTE jag göra det. Och när jag kommer åt saker är jag TVUNGEN att demolera dem. Codex Illrus, 2 §.
Matte: Har ni en yrkescodex?
Iller: Givetvis
Matte: Och därför är mina glasögon trasiga?
Iller: Exactamente
Matte: Ni är onda djur
Iller: Vi föredrar att kalla oss företagsamma och eminenta
Matte: Onda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar